El Barça és, per sobre de tot, un club de futbol, amb contingut multidisciplinar. És una entitat esportiva afectada per moltes mirades, tantes com maneres d'entendre'l i interpretar-la. El Barça és estimat i cobejat. El Barça és un sentiment, però també un negoci i en genera molts més. El Barça és, en realitat, molt complex. D'aquesta complexitat i les maneres d'explicar-la s'ha generat parallelament al club una cultura dialèctica que ha fet del Barça un fet noticiable constant i un motiu de debat permanent. El Barça creix, però també s'intensifi ca el seu debat, associat a uns mitjans de comunicació que s'erigeixen al costat de l'entitat com un poder a l'ombra. En realitat, el Barça es troba com a element important en el centre de la cultura que ha desenvolupat el periodisme esportiu, i com a cultura popular la gent, l'aficionat i l'espectador reflexionen constantment per entendre situacions, fets, l'esport en general i l'entitat en particular. El Barça té una projecció universal que necessita dels mitjans per difondre els seus valors i els seus èxits, just en una època en la que el periodista se sent més amenaçat. Aquest llibre pretén de fer una fotografi a aproximada de qui es qui en l'entorn mediàtic de Barça, d'ara i del passat més recent.